Search This Blog

Feb 13, 2010

bibik




BIBIK PART 1:

salam sejahtera blog yang saya kasihi....dan selamat tahun baru cina



lama sudah saya tidak menulis di sini...hari ni tiba2 terpikir nak tulis pasal first experience menjadi cleaner @ orang gaji @ pembantu rumah @ bibik dan sewaktu dengannya di rumah Dr. Kamariah Ismail...mak aku pon pelik apsal la aku rajin sangat nak kemas2 rumah orang lain, padahal kat rumah sendiri aku xde pon serajin ini....sebab tak lama lagi aku dah nak kahwin, so kena la practice2 kemas2 rumah, masak2, basuh baju, wash the dishes, tebas lalang, cuci longkang, cuci toilet etc..
bukan3...merepek je...kalo nak kawen nanti xde pon aku nak practice2 benda2 kejadah tu semua...sape2 nak yang berangan nak kahwin dengan aku yang rajin seperti di atas, sila cari orang gaji untuk dinikahi......aku tetibe jadi rajin sebab sedang mengumpul dana untuk GROOMING CAMP FOR TRAINERS bulan Mac nati...each group kena dapatkan RM 500++...we came out with idea ntuk jadi gadis cuci kat bilik2 n rumah2 pensyarah UTM....gadis cuci lagi suci wowww...ahaks...penat memang la penat but it's worth...


tengok Dr. Kamariah aku sunggowh aku terinspired....seriously terpukau dengan Merc beliau...*beliau jemput kitorg kat UTM ni ntuk g bersihkan rumah naik Mercedes u...aww...sukeee sangattttt...ok3 too exxagerate...sabar2 x lama lagi....control2....jangan tunjuk sangat sikap materialistik kamu...*tibe2 jadi sebegini setelah menonton Confession of a Shopaholic...maafkan saya....

esok sambung lagi jadi cleaner, so esok la saya sambung tulis2 lagi ye
BIBIK PART 2:

huhu semalam aku selesai mission bersihkan rumah Dr K...gile malas aku nak menaip panjang2...well uols dah taw pon kan sapa Dr. K..as mention above la...penat tapi nak jugak pergi JJ Taman U..sangap dok duk kat hostel...after solat isyak...ain ati gma n aku segera menempah teksi utk g JJ...bapak mahal tol teksi mlm smalam...dapat uncle yg bawak slow macam kure2...sipot babi pon kalah taw...hambik ni...dia sapu kitowang rm 8 ...after window shoping...kitowang g makan ayan penyet kat taman u tuh...*jj pon dah macam halau kitowang...naik teksi lagi...nyampah mak...bab 1 tol..pakcik ni plak sapau kitowang 5 inggit...dey dekat je pon tempat tuh...CNY ni pakcik2 ni sembelih kitowang...dosa taw tak...tak sekolah agama ke???...geram2 tak pasal2 entri ni aku tulis pasal teksi je....


huhu....ok3..look at the bright sight....aku bagi pakcik2 tu duit lebih ntuk sara famili dia...kire halaal je la...bukan semua duit yang kau dpat ni rezki ntuk aku sowang je...




No comments:

Post a Comment