Search This Blog

May 14, 2010

realiti

kita manusia : bile bercakap ikut sedap rasa, tak perasan ada yang terluka....

benar....
memang benar bila kau katakan "lidah lebih tajam daripada pisau"....

dan hati aku yang kadang kala keras macam konkrit dan kadang kala lembut macam agar-agar....
ingat!!
sekali kau lukai selama- lamanya parut itu kekal...
macam parut cikenpoX kat dahi aku ni...
letak cream, bio oil bagai2 x surut2...

i used to be like u...
sarcastic, loud n outspoken...konon2 berterus terang...
tapi lama2 i sedar kata2 i ni lebih banyak bawa keburukan daripada kebaikan...
nasib baik i sedar rupa2nya cara i nak jadi honest tu tak betul n lapuk gile...
dan sekarang kalau boleh tegur dan cakap baik2, lembut2 instead of bermulut puaka,
then y not juz be nice...

aku x sempurna
ye kerana yang memiliki sifat itu hanya Allah...
tapi bukan alasan untuk aku dan juga kau untuk melakukan dosa...

harap2 aku bukan tergolong dalam mereka yang suke jaga tepi kain orang lain, mengaibkan dan perosak kebahagiaan rumahtangga

memang keji gile dekat orang macam ni....harap2 aku x jadi macam tu....
biarla orang nak kata aku ni jenis x sosial...sosial kebenda kalo bergosip/ngumpat2???
choi...so not classy....

No comments:

Post a Comment