Search This Blog

Oct 16, 2010

Glee

di gugel dan diambil


Alhamdulillah masih panjang umur sampai sekarang...mood happy sangat-sangat, more to bahagia la...happy takde sebab ni...aku pon confuse...malam semalam join adik2 dari UTMic pergi Danga Bay...puas lorr dapat naik Pirate Ship..daripada semester 3 dah mengidam...so semalam bersama-sama rakan-rakan dan adik-adik kita berlayar dalam kapal lanun...takdela takut sangat tapi keluar jugakla jerit2...so lepaslah tension satu minggu..

haa minggu lepas berjaya juga buat Praktikum, training program kat Zoo Johor...betullah kata Tina, kita akan puas n happy bila audience response and dengar apa yang kita sampaikan...dan terkejut juga saya bila saya boleh sampaikan ceramah kepada zoo keepers kat sana tanpa gagap2...eh awal perkenalkan diri tu adela 2-3 patah saya tergigil lepas tu okay ;)....some tips yang saya boleh share:
  1. Communicate with your audiences...contoh senang: dah makan blom?...contoh medium: jadikan mereka model anda...contoh susah: no idea
  2. Pastikan anda bercakap dengan moderate rate. Boleh juga tanya audience yang awak ni cakap laju sangat ke @ r u with me????
  3. Selitkan aktiviti yang melibatkan banyak pergerakan...mereka stress kalau duduk sejam tanpa bergerak???eh yeke???lu pk la ek
  4. erm, itu sahaja daripada saya

eh kejap ea..saya perlu mandi sekarang



No comments:

Post a Comment